مطالبی درمورد ماسک

به طور کلی، این مدل پیش‌بینی می‌کند که جذابیت درک شده چهره‌های پوشیده از ماسک برای چهره‌هایی با سطوح بالایی از جذابیت پایه به دلیل اثرات ترکیبی انسداد و پرایمینگ ناسالم بسیار کاهش می‌یابد.
در مقابل، این مدل پیش‌بینی می‌کند که جذابیت درک شده برای چهره‌هایی با رتبه‌بندی جذابیت خط پایه پایین، به دلیل تعامل بین اثرات انسداد (به عنوان مثال، پنهان کردن ویژگی‌های نامطلوب) و ناسالم بدون تغییر باقی می‌ماند.
این مدل با این یافته پشتیبانی می شود که برهمکنش بین دو عامل زمانی که ناحیه پایین صورت توسط یک شی غیر مرتبط با سلامتی، مانند یک دفترچه یادداشت یا یک تکه کاغذ پوشانده می شود، ناپدید می شود، به طوری که فقط اثر انسداد باقی می ماند.
به عبارت دیگر، پرایمینگ ناسالم تنها زمانی رخ می دهد که بخشی از صورت توسط ماسک سه بعدی نانو پاک مسدود شده باشد.
از آنجایی که اثر ماسک سه بعدی فوق قبل از اپیدمی COVID-19 توضیح داده شده است، منطقی است که فرض کنیم با تغییر نگرش مردم در واکنش به رویدادهای اخیر، این اثر ممکن است تغییر کرده باشد.
برای مثال، رودمن و همکاران. (2013) دریافتند که نگرش مردم نسبت به سیاستمدارانی که نگران تغییرات آب و هوایی بودند، پس از طوفان‌های سال‌های 2011 و 2012 که باعث آسیب‌های مخرب در ایالات متحده شد، بهبود یافت.
ماسک
به طور مشابه، Siegrist و Vischers (2013) بر اساس بررسی های انجام شده قبل، بلافاصله پس از آن و در 6 ماه پس از آن، دریافتند که حادثه در نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی بر پذیرش انرژی هسته ای در منطقه آلمانی زبان سوئیس تأثیر نامطلوبی داشته است.
بنابراین، اپیدمی COVID-19، که یکی از بزرگترین اورژانس های بهداشتی جهانی در تاریخ اخیر است، ممکن است بر نگرش مردم نسبت به پوشیدن ماسک سه بعدی کودک بوفالو و چهره های ماسک زده نیز تأثیر بگذارد.
هدف از پوشیدن ماسک بهداشتی از شرایط پزشکی شخصی (به عنوان مثال، بیماری یا آلرژی های تنفسی) به محافظت متقابل اعضای جامعه در برابر انتشار و عفونت ویروسی COVID-19 و همچنین رعایت هنجارهای اجتماعی تغییر کرده است.
در واقع، دیدن افراد دیگر که در طول همه‌گیری کووید-19 ماسک می‌پوشند، احتمالاً افراد را به پوشیدن ماسک تشویق می‌کند.
بنابراین، ما انتظار داشتیم که نگرش در مورد استفاده از ماسک سه بعدی متین قبل از شروع بیماری همه گیر COVID-19 در مقایسه با بعد از آن متفاوت باشد.
  • منابع:
    1. Effects of Masks Worn to Protect Against COVID-19 on the Perception of Facial Attractiveness
  • تبلیغات: 
    1. اضافه کردن نبات به مواد شوینده چه تاثیری دارد؟
    2. اعتراف قاتل به قتل کودک با پتو در استخر هتل
    3. رموز موفقیت ایلان ماسک لو رفت!
    4. آیا بابونه را می توان زیرآب دریا کاشت؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.